Saturday, February 19, 2011

Typical Malaysian

Ni nak cerita sikit pasal perangai orang Malaysia yang selalu kita perasan, kita lihat atau tanpa kita sedari. Bukan niat nak mengata, tapi sebagai nasihat dan sekadar nak bagitahu, tu jer... Takkan laaa nak mat salleh yang tegur kot kot kot...

Kebanyakan orang di Malaysia ni banyak tabiat yang kurang manis wooo...ada perangai huduh, kurang asam dan ada yang tahap mcm Malaysia ni dia punya daaaa...

Masyarakat Merokok:-

Yang ni dah biasa kita tgk kan...kat mana2 jer ada spesis nih... Nak merokok aku tak nak amik kesah atau peduli sangat. Yang buat aku marah bila merokok di kawasan awam. Aku ni bukan perokok. Mana laaa tahan bau nyer. Ada tu rilek jer sembur asap kat orang sebelah. Damn laaaa mereka ini. Nak jer aku amik fire extinguisher sembur kat muka diorg. Dah laa merokok, pastu dok ketis2 merata dan buang ikut sedap nenek atuk dia jer. Kang ckp akai taraaa tau plak nak ngamuk kan...kalo dah orang Malaysia mcm tu laaa gaya nya.

Meludah Merata:-

Haaa, yang ni satu haalll... Kalo dah ada kahak hijau pekat likat kat tekak kau, apa salah g tanda dan buang kat dlm jamban. Ni duk meludah merata. Dah la ludah atas jalan, pastu muka buat dekk jerrrr...siap buat muka macho yg mntak penampar....kalo nak ludah2 pergi jadi bomoh laaaa.....shiiiihhhssss puihhhhh..

Tandas Awam:-

Ni biasa aku kene. Bukak jer pintu tandas.....yaaaaaaa..dua tiga ketul baja manusia yang tak dipam. Mcm shial laaaa.. Ada plak tuh, baja manusia tu dok lepak tepi mangkuk...adoyyy laaaa, aim pon dah xbtol... Kalo yer pon xtahan sgt, jgn sampi buang tepi mangkuk...kalo kecik xper, ni beso beb...tolak ngn air pon jalan bro...nak xnak kene tolak ngn kaki...bangkai pnya perangai!!!!!!!!

Panggung Wayang:-

Silent is easy? Naaaaahhhhhh..bagi yg mulut macam radio, mana dpt nak diam. Kalo dalam cinema tuh, berpada2 la jugak kan nak bercakap. Ni tak, cakap kuat dia mengalahkan sound cinema tuh. Adoyyyy laaaa...kalo sound kang penumbuk singgah kat muka. Nak tak nak, marah dalam hati jer laaa kan. Orang macam ni bajet bgus. Semua benda laaa dia tau..nak buat analisis psl cite tu pon, buat laaaa lps tamat cerita tuhhh...aku btol laaa dgn org mcm nih...

Sebenarnya banyak lagi aku nak cerita dan bagitau, tapi aku bhenti kat sini dulu...tpaksa laaa korg tggu post aku yang akan datang yer..

p/s:- Aku pon nak ubah perangai aku, xmau kentut merata dah....sorry geng hahahahahah

No comments:

Post a Comment