Tuesday, February 1, 2011

Bersorak!!

Kali ni, aku nak bercerita sket pengalaman aku pergi Stadium tgk bola..maklum la kan lama jgk la dah xsinggah stadium tgk bola. Asyik lepak mamak tgk bola kat tv nun...adoyyyyy..

Aku agak teruja jgk laa nak pegi stadium..nasib baik member aku ajak, kalo x mmg xpegi la gamaknya..nak harap kan aku pergi sorang - HAREMMM - On the way ke stadium nmpk mcm xder pape jer...btol ker ada bola ni kan..xbyk pon kete..hahahah...ntah2 kene game ngn member aku sorg nih...adoyyyyy

Smpi2 stadium game dah start..aku lewat 30minit ...pergh menggeletar kaki wooo dgr org bersorak.. aku ngn member aku nih dok berlari cri port terbaik pny nak tgk bolaaaaaaa.... Yang paling aku xsangka, ramai org kot yg dtg tgk bola..aku igt dah lenyap dah peminat bola negeri kelahiran aku nih...ada lg rupanya..hahahah..

Scoreboard masih tnjuk 0-0 ...fuhh nasib baik... Tggu plak utk 2nd half, adooyyyy berdebar beb..lama xrasa mcm nih...dah tggl bbrapa saat lg wisel nak nak bunyi baru laaa diorg skor...aku ape lg...bersorak sakan laaa..walau stadium x penuh, tp sorakan penyokong mantap beb..bkn selalu mcm nih...bangga gile rase nyaaaa...hahahah

So, dari pemerhatian aku laa...bola sepak kat Malaysia nih ada peningkatan.. cara permainan pon dah makin bgus..persembahan mantap.. walaupon xsama mcm kat EPL, Spanish League dan sama waktu dgn nya...dgn corak permainan skang aku rasa peminat sanggup dtg ke stadium tgk bola..

Cuma yg xbest nya, peminat kat Malaysia nih bersorak siap dgn maki hamun...caci maki segala.. Ada tuh siap mengarahkan pmain cara nak bermain..perghh dah mcm manager aku tgk..rilek laaa...xperlu laa maki hamun tu sumer....nak tgk bola bkn mcm nih gaya nya..nak sokong biar sokong btol2...ye ke dak?? Ala kalo tgk EPL pon diorg bkn bgus sgt pon...

Anyway, skang nih bkn shj mentaliti pemain yg perlu di ubah, tp mentaliti penyokong jgk kene berubah..dah mcm berok nmpk awek cun pon ada daaaa...rilek2 sudeh...ye dak??

p/s : tp kalo dah main bola mcm haram jadah mmg layak laaa kene maki...tiket mahal tuhhh hahahaha

No comments:

Post a Comment