Tuesday, June 7, 2011

Nerdy Muddy | Orang Kita, Wajah Kita (episode 2)

Kepada korang yg follow blog karut nih (ada la dlm 4-5 org macam tuh), mesti korg tertanya-tanya..dan kalau korang tak tertanya-tanya, meh aku nak tanya, kenapa aku tak sebut isu pasal politik? Aku boleh jer nak sebut pasal politik kat Malaysia, tapi nnt aku kene tangkap dan tak dapat nak update benda alah ni...takot wooo...jgn main2 dgn isu mcm ni.

Baru2 nih siap ada yang kutuk Agung bagai. Ni dah kira salah guna blog dah nih. Pastu blogger yang baik macam aku nih dapat nama buruk...damn ... Ada plak blogger yg main isu2 yang sensatif..bahaya sungguh..jgn bermain dgn api, nnt terbakar bulu kening hahahaha..

Ketepikan semua itu dulu. Aku ada isu yang lebih menarik. Korang tak caya? Baca sampai abes dlu...ni baru baca dua perenggan dah complaint mcm2..pelempang kang!!

Okey laa...nak dijadikan cerita (ni cerita betoi, bukan kopi n pasta)..aku ada nak beli something laa kan utk dimakan. Selalunya aku pegi kedai yg biasa aku pergi nih. Kira harga pon okey n barang2 pon ok jgk laaa. Kedai tu dekat jer dgn rumah aku. Aku pon drive laaa Nissan Skyline aku ke kedai berkenenaan. Kebetulan plak masa tuh kereta banyak giler, parking takder kat depan kedai tu, jd aku pon park laa kete mahai aku jauh sket. Lepas turun kete tuuuh, aku ternampak laa kedai runcit ni. Disebabkan malas nak jalan jauh (aku ada masalah obes :p) aku pon singgah jer laaa kedai tuh kan.

Masuk2 jer..akak kaunter tuh tgh makan nasi kat kaunter. Pembantu akak tuh plak lepak sebelah dia. Muka pembantu dia tuh mcm harimau tercekik tulang!! Nak bersangka baik, aku pikir dia ni jeles member dia mkn nasi nih. Aku pon pusing2 la cri barang yg aku nak... Aiishhhh mana laaa barang tuh, payah nak cari. Ok ok ...aku tanya laa akak tuh. Malu tanya sesat jalan, wlaupon bukan jalan yg aku cari (ape aku mengarut nih).

                         "Owh benda tuh ada kat BELAKANG sana! Cari laaa kat sana!", kata akak itu.
                         "Ye ker, ok saya cari kak, terima kasih", aku reply dgn muka takot.

Akak, kalau lapar pon, jgn garang dgn saya. Saya nak cri barang, bukan cari gaduh. Aku dah start rasa nak blah jer nih. Tapi tak manis la plak kan...lps jmpe barang tuh. Aku pusing2 lagi kedai tuh nak cari benda lain plak. Tiba2 ada suara tny kat aku..

                          "Nak cari apa lagi dik??, pembantu no2 dia tanya kat aku.

Aku diam, trus g kaunter bayar brg yg aku amik.

Dalam kete, aku fikir, awat layan customer mcm ni? Berbeza dgn kedai yg selalu aku pergi...ok jer, harga pon ok...damnnnnn

Tu kali terakhir aku pergi kedai tuh. 1st and the last..........Tak kuasa aku nak g lagi!!

Begini la orang kita berniaga. Orang Kita, Wajah Kita.

p/s:- Lps ni nak cari bhn nak masak kene g kedai yg biasa aku pegi tuh... Aunty, perencah kat mana ehh?? :)
 

No comments:

Post a Comment